"Безпілотна зброя майбутнього" – три найцікавіші українські БПЛА, представлені на "Зброя та Безпека – 2021"

"Безпілотна зброя майбутнього" – три найцікавіші українські БПЛА, представлені на "Зброя та Безпека – 2021"


332 виробники озброєння, військової техніки, систем безпеки та суміжного оснащення з України та закордону презентували свої розробки на щорічній Міжнародній спеціалізованій виставці "Зброя та Безпека – 2021" у столичному МВЦ. 

Сучасні тенденції військово-промислової галузі та досвід воєнних конфліктів останніх років зумовили зацікавленість виробників та оборонних відомств у безпілотних засобах розвідки та ураження противника. Три найцікавіші розробки цього типу, презентовані на "Зброя та Безпека – 2021" – у матеріалі "Повернись живим". 

ACE ONE

Безпілотний літальний апарат ACE ONE – розробка української компанії ACE, її засновники: колишній голова Державної космічної агенції України Володимир Усов та ексочільник ДП "Антонов" Олександр Лось. На виставці презентували повнорозмірний макет дрону. Розробники запевняють, що аналогів ACE ONE немає в світі, оскільки БПЛА здатен переносити на борту до 1 тони озброєння, в тому числі ракети класу "повітря-повітря" та "повітря-земля", а також розвивати швидкість до 1 тис км/год. 

"Сьогодні ми презентуємо безпілотну систему, яка поєднує у собі такі речі, які дуже складно об'єднати в одному проєкті – це надвисока швидкість (0,75 маху або 1 тис км/год – ПЖ), низька видимість завдяки технології Stealth, яка забезпечується спеціальною аеродинамікою та формою апарата – це форма "крило", а також має можливість нести серйозне корисне навантаження – до 1 тони: це і ракети класу "повітря-повітря" та "повітря-земля", як для нанесення ударів по наземних цілях, так і для повітряного бою. Але перш за все фокус цієї машини спрямований на те, аби бути частиною протиповітряної оборони, захищати повітряний простір від дронів, безпілотних апаратів-розвідників, які є значно повільнішими і за рахунок високої швидкості та низької видимості ACE ONE може знищувати дрони супротивника і навіть не бути ідентифікованим радарами чи іншими системами противника", -– співзасновник компанії ACE, екс-голова Державної космічної агенції України Володимир Усов. 

Співвласники говорять про дуже високий рівень локалізації виробництва безпілотника. Сам планер ударного БПЛА буде виготовляти ТОВ "Гідробест", а майже всі його критичні компоненти від українських підприємств. Частину електроніки, штучний інтелект, програмне забезпечення закуповуватимуть у міжнародних компаній. За словами Усова, приблизно за три роки відбудуться льотні випробування ACE ONE й почнеться комерційна робота. 

"Наразі проєкт знаходиться на етапі розробки проєктної документації, тестування критичних систем та компонентів. Багато з них вже є відпрацьованими: це і двигун ДП "Івченко-Прогрес" та "Мотор Січ", система управління від "Хартрон" й багато виробів інших українських підпрємств, які залучені до втілення цього проєкту", – співзасновник компанії ACE, ексголова Державної космічної агенції України Володимир Усов. 

Розробники планують вийти зі своїм продуктом на ринки Індії, Ізраїлю, Північної Америки та Європи.

"Проєкт націлений, перш за все, на світовий ринок, глобальних гравців. Якщо Україна також буде використовувати цю систему, ми будемо цьому дуже раді, бо власне Україні це потрібно", – співзасновник компанії ACE, ексголова Державної космічної агенції України Володимир Усов. 

Враховуючи характеристики БПЛА, його заявлену високу швидкість і невидимість, ACE ONE має бути здатен виконувати різноманітні задачі, зокрема:

  • розвідку

  • штурмові операції на широкому діапазоні висот

  • придушення протиповітряної оборони противника

"Нам необхідно мати систему оборони проти російських безпілотників-розвідників. Швидкий і потужний безпілотник ACE ONE з системою технологій-Stealth є ідеальним захистом від ворожих безпілотників. Якщо у України буде кілька роїв ACE ONE на озброєнні, це дуже підвищить всю обороноздатність країни", – співзасновник компанії ACE, ексголова Державної космічної агенції України Володимир Усов. 

RZ-500

Перший в Україні ударний безпілотний літальний апарат "вертолітного" типу презентувала на виставці компанія "Рамзай", учасник "Ліги оборонних підприємств України". БПЛА отримав назву RZ-500.

"На цей час в світі є тенденція до створення високоточного озброєння та роботів. В принципі, вертоліт, який ви бачите – це фактично два в одному: це і робот, і застосування високоточної зброї. Основна задача, яка постає перед цим комплексом – наведення і ураження високоточною протитанковою зброєю. За основу взята ракета РК-2В, виробництва КБ «Луч», але є можливість на цьому гелікоптері застосовувати й зброю іншого типу: точні ракети, які наводяться по відбитому променю й некероване озброєння – ракетне, артилерійське та бомбове", – заступник директора ПрАТ "Рамзай" з розвитку. 

Гелікоптер RZ-500 створюється компанією "Рамзай" вже понад 4 роки. За словами розробників, вітчизняний БПЛА-гелікоптер зможе нести й використовувати ракетне озброєння, його маса складає – 500 кг, а додаткове навантаження – 100 кг. Крім того, гвинтокрил має високий ступінь захисту від ворожих засобів РЕБ.  RZ-500 може знаходитись у повітрі до трьох годин, його максимальна дальність складає 300 км, а тактичний радіус – 60-80 км без використання ретранслятора.

"Річ у тім, що безпілотні літальні апарати "літакового" типу мають свої переваги – швидкість, економічність, але є низка беззаперечних тактичних переваг дронів "вертолітного" типу, починаючи з того, що для боєприпасів, про які я говорив, потрібен великий дрон-літак, злітна смуга, тобто власна інфраструктура. Зрозуміло, що це суттєво обмежує можливості його застосування. Наш гелікоптер можливо протягом декількох годин вивезти в обрану точку, навіть в горах. Крім того, RZ-500 може літати на дуже маленькій висоті, 50-100 м, і бути непомітним для РЛС противника. Також він може завдавати удари, ховаючись за будинком, за лісосмугою. Він може бути абсолютно непомітним для ворога, адже ракета має дальність польоту до 7,5 км, а це означає, що його ніхто не почує, не побачить й не дізнається звідки прилетів боєприпас", – заступник директора ПрАТ "Рамзай" з розвитку. 

Силова установка Pystone type, якою оснащений безпілотний вертоліт, має крейсерську швидкість польоту в 180 км/год, максимальну швидкість – до 210 км/год. Максимальна висота статичного польоту сягає 2,5 км, а динамічна – до 4 км зі скоропідйомністю – до 10 м/с.

Гелікоптер може використовуватися для ураження бронетехніки, скупчень живої сили та оборонних споруд.

"На борту у RZ-500 автопілот, автономна навігаційна система. У випадку, якщо втрачено зв’язок зі супутником чи наземною станцією через увімкнення противником системи радіоелектронної боротьби, на борту є блок ухвалення рішень, який в залежності від тактичної ситуації, технічного стану, наявності палива ухвалює рішення, що саме робити далі: продовжити виконання завдання чи повернутися на точку запуску", – заступник директора ПрАТ "Рамзай" з розвитку. 

RZ-500 може виконувати не тільки ударні функції, але й також – розвідку та цілевказання, зокрема для керованих снарядів та інших боєприпасів із лазерним наведенням. До складу безпілотного комплексу розробки ПрАТ "Рамзай" входять один-два БПЛА "вертолітного" типу, рухома наземна станція управління з терміналом приймання-передачі даних, засоби транспортування, зберігання та технічного обслуговування.

Сокіл-300

"Сокіл-300" − це комплекс, призначений для ведення розвідки та ураження на оперативну та тактичну глибину противника. БПЛА озброюється керованими ракетами РК-2П з дальністю ураження до 10 км. Український ударний безпілотний літальний апарат розробляло впродовж останніх 1,5 років Конструкторське бюро "Луч".

"Після того, як ми провели роботу, раптом виявилося, що у нас купа складових частин, які спокійно можуть встановлюватися на такий літальний апарат. Річ у тім, що цей літальний апарат можна було зробити на початку 90-х років: були і двигуни Rotax, вже були і композитні матеріали, були розрахунки аеродинаміки. Наша наука вже давно пішла вперед, але складові частини, які створють вигляд цього БПЛА були (були розроблені протягом останніх років – ПЖ), а саме: оптико-прицільна станція з лазерним каналом управління, з тепловізором, з дальнім виявленням цілі, спеціальна радарна голівка, яка забезпечить виявлення цілей в українських погодніх умовах з високою хмарністю. (…) Ці складові частини сьогодні мають бути встановлені на будь-якому сучасному безпілотнику, бо без них неможливо ні розвідувати, ні літати, ні отримувати інформацію", – генеральний конструктор КБ "Луч" Олег Коростельов.

"Сокіл-300" оснащується українською оптико-електронною станцією, може використовувати декілька типів двигунів. Це як вітчизняні АІ-450Т2 та МС-500В-05С/СЕ, також іноземного виробництва – Rotax 914. В залежності від типу двигуна різниться і його "пуста" та "повна вага", максимальна швидкість (від 210 км/год до 580 км/год), час польоту (від 3 до 26 годин) та дальність польоту (від 1000 до 3300 км). Радіус дії для всіх типів двигунів однаковий – 150 км при прямому радіозв’язку та 300 км при використанні радіоретранслятора.

Політ безпілотного літального апарату "Сокіл-300" здійснюється на максимальній висоті у 10-12 км, керується інерційним блоком з лазерними гіроскопами розробленим Казенним підприємством спеціального приладобудування "Арсенал".

"Якщо нас профінансують так, як нам обіцяє замовник, в третьому кварталі 2021 року, то в першому кварталі наступного року ми зможемо показати польоти "Сокіл-300". Наразі це макет, який не піднімався у небо", – генеральний конструктор КБ "Луч" Олег Коростельов.

Замовником БПЛА є Міністерство оборони, за словами керівника КБ-розробника, є ймовірність, що "Сокіл" потрапить у Державне оборонне замовлення на 2022 рік. Його розробка була профінансована з оборотних коштів конструкторського бюро. Вартість складає близько 45 млн грн. За словами Олега Коростельова, КБ "Луч" вдалося досягти значно нижчої ціни, ніж у аналогів "Сокола" завдяки використанню власних розробок під час його комплектування. 

Читайте також великий матеріал "Повернись живим" про БПЛА та їх майбутнє в українській армії. 


Наше незалежне медіа існує завдяки вашій підтримці. Допоможіть нам робити більше, підтримавши нас будь-якою сумою на Патреоні. 


 


Переглядів: 6860

Останні новини