ФСБ на білорусько-українському кордоні та випробування іонно-плазмового двигуна у Харкові: новини тижня, які ви могли пропустити

ФСБ на білорусько-українському кордоні та випробування іонно-плазмового двигуна у Харкові: новини тижня, які ви могли пропустити


  • У Збройних Силах напрацювали план вакцинації особового складу проти COVID-19, повідомляє Командування Медичних сил ЗСУ. Як вказано, лютий 2021 року - орієнтовний термін поставки вакцини до України. Також зазначається, що для проведення вакцинації сформовано 64 щеплювальні бригади.

  •  18 січня 2021 року у ДР Конго загинув український військовий старший лейтенант Олександр Мулявка. Офіцер виконував службові обов’язки у складі 18 окремого вертолітного загону Місії ООН зі стабілізації в ДР Конго. За 12 ротацію 18-го вертолітного загону це вже третя втрата серед наших армійців.

  • ДП "Антонов" розпочав виробництво транспортних літаків Ан-178 для Міноборони України, заявив директор ДК "Укроборонпром" Юрій Гусєв. Над цим замовленням працює 3500 працівників державного підприємства.

  • 20 січня 2021 року Латвія передала для потреб ЗСУ 7 медичних автомобілів. Передача транспорту відбулась у місті Лієлварде за участі Віцепрем’єр-міністра, Міністра оборони Латвії Артіса Пабрікса та Посла України в Латвії Олександра Міщенка. Збройні Сили України отримали від Латвії автомобілі Snatch Land Rover (легкоброньовані Land Rover Defender).

  • 20 січня російські окупаційні війська здійснили 2 обстріли українських позицій, внаслідок пострілу снайпера було поранено одного українського захисника -  військовослужбовця одного з батальйонів 53-ї окремої механізованої бригади. 

  • Кандидати на посади міністрів у команді президента США Джо Байдена заявили про свої наміри посилити військову допомогу Україні, в тому числі й надати їй летальне озброєння для захисту від російської агресії. За таку підтримку вже виступили кандидат на посаду Державного секретаря США Ентоні Блінкен та потенційний Міністр оборони США Ллойд Остін. 

  • 21 січня від кулі снайпера в районі відповідальності оперативно-тактичного угруповання "Схід" загинув воїн 36-ї окремої бригади морської піхоти ім. контрадмірала Михайла Білинського, старший матрос Отрєп’єв Олександр Сергійович. У штабі ООС відзначають активізацію супротивника, зокрема численні провокації окупантів з використанням гранатометів, мінометів та снайперського вогню.

  • Станом на 22 січня в Україні зафіксовано 1 182 969 випадків захворювання на COVID-19 (5 348 нових за добу), з них 21 662 померли, 928 969 пацієнтів одужали. Щодо ЗСУ, то там станом на п'ятницю хворіли 754 (за добу зареєстровано 33 нових заслаблих), загалом за час пандемії одужали 14 378 військовослужбовців ЗСУ, цього тижня зафіксували 39 померлих.

Важливі військові новини тижня, що минає, – у традиційному дайджесті «Повернись живим».

Білорусь запросила ФСБ РФ охороняти кордон з Україною

Український журналіст Андрій Цаплієнко опублікував документ, який свідчить про запрошення головою Державного прикордонного комітету Республіки Білорусь Анатолієм Лапо співробітників Федеральної служби безпеки Росії на україно-білоруський кордон для створення постійних розвідувальних постів, повідомляє ТСН.

Мова йде про перехоплений лист головного білоруського прикордонника Анатолія Лаппа своєму російському колезі, першому заступнику ФСБ Володимиру Кулішову. В ньому російським силовикам пропонується створити постійні розвідувальні пости вздовж усього українсько-білоруського кордону.

Ці об’єкти в листі називаються спільними постами радіоелектронної та технічної розвідки. На них будуть працювати російська розвідувальна техніка й російські силовики. Як можна стверджувати на підставі опублікованого документу, на україно-білоруський кордон планують завести прикордонні підрозділи російської ФСБ.

Лист з запрошенням російських ФСБівців на кордон датований 17 грудня минулого року. Як йдеться матеріалі Цаплієнко, саме з того часу на тихих білоруських заставах почалася метушня.

"На активних напрямках вони несуть службу більш інтенсивно. Останній час ми спостерігаємо частіше ними несення служби, і пішим чином, і в нічний час, і з використанням техніки",  – начальник відділу інспекторів прикордонної служби “Задеріївка” Олег Омельчишин.

Як говорить командувач Об'єднаних Сил Сергій Наєв, якщо розвідувальні пости створять, росіяни, як на долоні, бачитимуть рух техніки в прикордонній смузі і слухатимуть весь ефір – від мобільних телефонів до зашифрованих засобів зв’язку.

"Вони будуть використовувати засоби такі самі, як на тимчасово окупованих територіях Донецької та Луганської областей", – командувач Об’єднаних Сил Збройних Сил України, генерал-лейтенант Сергій Наєв.

В Україні розробили та випробували іонно-плазмовий двигун

Харківські науковці розробили та випробували іонно-плазмовий двигун, який на відміну від рідинних реактивних двигунів зробить доступними далекі космічні мандрівки, розповів в ефірі "Суспільного" президент асоціації "Укравіапром" і директор заводу "ФЕД" Віктор Попов.

"Буквально наприкінці року ми провели випробовування. Я б сказав, що ми виготовили перший у світі український іонно-плазмовий двигун", — президент асоціації "Укравіапром", директор заводу "ФЕД" Віктор Попов.

Це підприємство спільно з вченими Харківського авіаційного інституту створило космічний іонно-плазмовий двигун, а наприкінці 2020 року провело його випробовування.

Як пише "Мілітарний", іонно-плазмові двигуни використовують радіохвилі високої частоти і магнітні поля, для отримання плазми, її прискорення та фокусування. Розігнана таким чином плазма і забезпечує основну тягу двигуна, на відміну від викиду продуктів згоряння хімічного палива, як у традиційних реактивних двигунах.

Подібний принцип використовується в звичайних іонних двигунах, які давно встановлюються на космічних апаратах, але на іонно-плазмовому двигуні можна отримати значно більшу тягу, ніж це забезпечують прості іонні двигуни, що дозволить здійснювати переміщення більш масивних космічних апаратів для польоту на далекі відстані.

Іонно-плазмовий двигун вдесятеро менший ніж звичайний рідинний ракетний двигун й при цьому спроможний працювати у відкритому космосі десятиліттями.

"До цього для виведення супутників на геостаціонарні орбіти використовувалися рідинні двигуни. Але вони важкі, важать тонну. А іонно-плазмовий двигун замість тонни важить 100 кг, отже 1 до 10. Решту 900 кг буде замінено апаратурою", – президент асоціації "Укравіапром", директор заводу "ФЕД" Віктор Попов.

Крім того, такі двигуни можуть скільки завгодно вмикатись і вимикатись, дозволяючи апарату робити складні маневри на орбіті. А у далеких мандрівках до інших планет і назад такі двигуни є незамінними.

"Маск пропонує летіти на Марс, але тільки в один бік. Тому що сьогодні необхідні інші двигуни — не рідинні і твердопаливні. Іонно-плазмові. І ми разом з "ХАІ" розробили такий двигун і випробовуємо зараз. Такі двигуни потребуватимуть не лише для перельотів. Ось уявіть собі: маленький космічний "трактор", який прибирає сміття на навколоземній орбіті. Також необхідні апарати, на яких можна лагодити супутники. Оп, з орбіти на орбіту. "Під’їхав", "підлікував" — і все ОК! Як з електрикою: увімкнув-вимкнув двигун, з рідинним це неможливо", – президент асоціації "Укравіапром", директор заводу "ФЕД" Віктор Попов.

Окупанти повернуть дев’ятьох полонених

Днями представники російських окупаційних адміністрацій на Донбасі заявили про повернення Україні 9 полонених, заявила Уповноважена Верховної Ради з прав людини Людмила Денісова.

За словами омбудсвумен, з боку ОРДЛО в односторонньому порядку Україну передадуть 9 осіб. Троє з них перебувають в СІЗО Луганська, ще  шестеро – в Донецькому ізоляторі. 

"Я думаю, що сьогодні ввечері або завтра зранку їх передадуть через такий маршрут: Луганськ –  Донецьк – Ростов-на-Дону – Мінськ і Київ. Тобто, ми в очікуванні", – Уповноважена Верховної Ради з прав людини Людмила Денісова.

Вона зауважила, що не може назвати прізвища цих людей.

"Як тільки вони будуть передані, будуть прізвища і будуть зрозумілі їхні статуси", – Уповноважена Верховної Ради з прав людини Людмила Денісова.


Наше незалежне медіа існує завдяки вашій підтримці. Допоможіть нам робити більше, підтримавши нас будь-якою сумою на Патреоні. 


У США показали фрегат майбутнього

ВМФ США розкрили характеристики фрегата нового покоління FFG(X), повідомляє "Мілітарний" з посиланням на інформаційне агенство Defense News. Проєктуванням корабля на замовлення військових займається італійська компанія Fincantieri.

Новий корабель, будівництво якого буде вестися на верфі Marinette Marine в Вісконсині, отримає ім’я "Constellation".Фрегати проєкту FFG(X) в складі ВМФ США повинні будуть доповнити можливості бойових кораблів прибережної зони проєкту LCS. 

Проєктування фрегатів FFG(X) почалося у 2018 році в рамках програми ВМФ США з розвитку флоту невеликих маневрених кораблів, об’єднаних в інформаційну мережу. Такі кораблі повинні підвищити оперативну поінформованість командування, а також дозволити відносно швидко вирішувати завдання, з якими не можуть впоратися більші кораблі.

Згідно з оприлюдненою ВМФ США інформації, будівництво першого фрегата проєкту FFG(X) почнеться у 2022 році, а закладка корабля відбудеться в першому кварталі 2023 року. Як очікується, фрегат буде спущений на воду у 2025 році та переданий американському флоту в третьому кварталі 2026 року. Вартість будівництва головного корабля проєкту FFG(X) складе 1,28 мільярда доларів, а наступних – 850 мільйонів доларів за одиницю. В цілому американські військові мають намір придбати 20 кораблів нового проєкту.

Згідно з вимогами, які пред’являють американські військові до нових фрегатів, вони повинні будуть діяти як у складі авіаносних груп, так і повністю самостійно. Фрегати використовуватимуться для загоризонтного ураження кораблів противника крилатими ракетами, виявлення підводних човнів і захисту корабельних колон.

Довжина фрегата «Constellation» складе 151,2 метра, а ширина – 19,8 метра. Повна водотоннажність фрегата складе 7291 тонн. На корабель буде встановлений один газотурбінний двигун, два електричні мотори та чотири дизель-генератори. До складу екіпажу фрегата FFG(X) увійдуть 200 осіб.

Корабель планується озброїти установкою калібру 57 міліметрів, вертикальної пусковою установкою Mk.41 на 32 пускові установки, пусковою установкою керованих ракет Mk.49. Додатково корабель отримає чотири пускові установки помилкових цілей Mk.53 Mod.9. На корабель буде встановлена ​​бойова інформаційно-керуюча система Aegis у версії Baseline 10 і радіолокаційна станція з фазованими антенними решітками AN / SPY-6 (V3). До складу авіагрупи фрегата планується включити один багатоцільовий вертоліт MH-60R Seahawk і один безпілотний літальний апарат. Раніше повідомлялося, що на кораблях будуть базуватися безпілотні вертольоти MQ-8C FireScout.

Для ЗСУ розробили новий бронежилет

Для військовослужбовців Збройних Сил розробили новий бронежилет, повідомив кореспондентам АрміяInform начальник управління розробки речового майна ГУ РСМЗ ЗС України підполковник Віталій Рябов.

"Перші випробування відбулись у 2019 році. Торік випробування завершилися. У вимогах до бронежилета було визначено, щоб він відповідав 4-му та 6-му класам захисту. Модель, що розроблена, це передбачає за рахунок заміни жорстких бронежилетів. Відповідно до потреб ми вставляємо ту плиту, яка нам потрібна", − начальник управління розробки речового майна Головного управління розвитку та супроводження матеріального забезпечення ЗС України підполковник Віталій Рябов.

У технічній специфікації застосовані вимоги державних та військових стандартів. Крім цього, тут використовують для перевірки оцінки відповідності якості бронежилета стандарт армії США. Дослідні випробування бронежилетів проведено в Центрі спеціального призначення Військової служби правопорядку в ЗСУ. Після випробувань дослідні предмети передані до Науково-випробувального відділу Національного університету оборони України імені Івана Черняховського, який перевірив їхню балістичну стійкість.

 

Після отримання всіх відповідних дозволів, бронежилет планують розпочати закупати для потреб армії вже цього року. 

Новий бронежилет можна закуповувати як з металевими, так і керамічними жорсткими бронеелементами. Загальна вага базової комплектації бронежилета з металевими жорсткими бронеелементами типорозміру M (50–54) становитиме 13,5 кг, повна комплектація – 17,5 кг. Бронежилет модульний виготовляють двох рівнів протикульної стійкості в місці розташування жорстких бронеелементів, у комплекті з базовим чохлом БМ із м’якими балістичними пакетами (диференційний рівень захисту):

  • базовий рівень захисту − відповідає 4-му класу захисту за ДСТУ 8782;
  • посилений рівень захисту − відповідає 6-му класу захисту за ДСТУ 8782.

М’які балістичні пакети грудей, спини, бокових частин та паху відповідають 1-му класу захисту за ДСТУ 8782. Також м’які балістичні пакети усіх захисних елементів забезпечують протиосколкову стійкість за показником V50 згідно з ВСТ 01.301.003 (STANAG 2920) зі швидкістю не менше 600 м/с. Новий бронежилет забезпечуватиме збереження балістичної стійкості після впливу таких зовнішніх чинників:

  • за нормальних кліматичних умов;
  • високої температури 70 °С;
  • низької температури мінус 40 °С;
  • після занурення у воду.

Україна підписала меморандум про запуск ракет із Австралії

Державне космічне агентство України уклало меморандум про порозуміння з австралійською приватною компанією CosmoVision Global Corporation, повідомляє інформаційне агенство “Фокус” з посиланням на посольство України в Австралії. 

Передбачається початок співпраці з метою запуску з космодрому в Кейп-Йорк (штат Квінсленд, Австралія) українських ракетоносіїв серії “Зеніт-Австралія”. З метою виведення на орбіту державних і комерційних космічних апаратів виробництва України, Австралії та інших країн.

Компанія CosmoVision заснована вихідцями з України. Її гендиректор — Ілля Осадчук — проживає в Сіднеї з 1997 року, виконавчий директор — Андрій Жалко-Титаренко, екс-глава вітчизняного космічного агентства у 1994-1995 роках.

Для запусків планується побудувати космодром на півострові Кейп-Йорк. Це місце розташоване найближче до екватора в Австралії, що дозволяє виводити на орбіту більш важке корисне навантаження. Наразі компанія намагається отримати дозвіл влади на початок будівництва, на яке виділяє майже два роки. Перші пуски CosmoVision сподівається здійснити у 2023-2024 році та розраховує на чотири-пʼять щорічних запусків.

Компанія акцентує на тому, що її ракетоносії працюють на нетоксичних, екологічно чистих видах палива. Запускатимуться тільки повністю електричні супутники, токсичне паливо взагалі не буде використовуватися або поставлятися в Австралію.

Ракетоносій “Зеніт-Австралія” буде модифікацією ракет “Зеніт”, які випускає “Південний машинобудівний завод” (“ПМЗ”) у Дніпрі. Ракета була розроблена за часів СРСР. Паливом для її двигунів є гас, а окислювачем — рідкий кисень.


Переглядів: 5920

Останні новини