Стан авіаційної техніки підтримується виключно завдяки ремонту і модернізації — командувач ВПС ЗСУ

Стан авіаційної техніки підтримується виключно завдяки ремонту і модернізації — командувач ВПС ЗСУ


Повітряному флоту ПС Збройних Сил необхідне значне оновлення, адже всі літаки виготовлені ще за часів Радянського Союзу. «Найновішій» техніці вже майже 30 років, а найстарішим суднам – всі 52. Якщо найближчим часом не оновити парк Повітряних Сил – за 10 років Україна не матиме справних військових літаків. При цьому створити багатофункціональний винищувач Україні навряд чи вдасться у найближчій перспективі.

Про це в інтерв'ю РБК-Україна розповів командувач Повітряних Сил ЗСУ генерал-полковник Сергій Дроздов. За його словами, авіаційна техніка дуже застаріла, а за часи незалежності України Збройні Сили не отримали жодного військового літака.

«Йдеться як про моральне, так і про фізичне старіння техніки, бо зараз ми захищаємо повітряні кордони нашої держави на зразках техніки, які були випущені від 1968 до 1991 року. Найстаріші літаки в нас військово-транспортні, їм від 52 років. Ударна, винищувальна та розвідувальна авіація – Су-25, Су-24М, МіГ-29, Су-27, Су-24МР від 1981 по 1991 рік випуску», – Сергій Дроздов

Водночас за сприятливих погодних умов, в бригадах тактичної авіації буває по 3-4 льотні зміни на тиждень, розповів командувач та додав, що стан авіаційної техніки підтримується виключно завдяки ремонту і модернізації.

«Але ремонти теж є різні: продовження ресурсу, регламентні роботи. Вони проводяться як силами технічно-експлуатаційних частин бригад, так і авіаційно-ремонтних підприємств. У нас в країні приблизно 10 таких підприємств, які виконують ремонт і модернізацію техніки радянського виробництва, яка є сьогодні на озброєнні ЗСУ. Силами цих підприємств підтримується стан боєготовності наших літаків, щороку від них ми отримуємо кілька десятків капітально відремонтованих та модернізованих одиниць військової техніки», – Сергій Дроздов.

Наше незалежне медіа існує завдяки вашій підтримці. Допоможіть нам робити більше, підтримавши нас будь-якою сумою на Патреоні.

Проте командувач зазначив, що ремонт і модернізацію радянської техніки не можна проводити вічно: двигуни, вузли та інші деталі літака фізично руйнуються, тож ймовірно років за 10 вони просто не зможуть піднятися в повітря. До того ж за словами Дроздова, Україна наразі може випускати лише військово-транспортні літаки, бо для виробництва багатофункціонального винищувача ми не маємо відповідної наукової бази, потужностей виробництва та досвіду.

«Як показує досвід розвинутих країн, треба не менше 10 років і не менше 10 млрд доларів тільки на створення прототипу бойового літака, крім того, час не стоїть на місці, треба, щоб він відповідав принциповим сучасним характеристикам. Втім, у нас стільки мільярдів і стільки часу немає. У "Візії розвитку Повітряних Сил" (документ, в якому викладено бачення, якими повинні стати Повітряні Сили до 2035 року, – ред.) ми прописали наше бачення розв'язання проблеми. Йдеться про закупівлю авіаційної техніки за кордоном у країн-партнерів. Йдеться про єдиний тип багатоцільового винищувача, який згодом замінив би усі типи бойової авіації радянського зразка: винищувачі, штурмовики, бомбардувальники», – Сергій Дроздов.

Командувач підкреслив, що з усім тим, підрозділи ППО цілодобово несуть бойове чергування в системі протиповітряної оборони держави. Зенітні ракетні комплекси С-300, С-125, Бук-М1 та чергові ланки винищувальної авіації на оперативних аеродромах прикривають повітряний простір всієї території України: стратегічні державні об’єкти, атомні електростанції, адміністративні будівлі. Також підрозділи ППО знаходяться і в районі проведення ООС, прикриваючи повітряний простір вздовж і вглиб лінії розмежування, розповів Дроздов.

Всі фото: пресслужба командування

Генерал-полковник відмовився коментувати попередні результати слідчої комісії щодо розслідування катастрофи Ан-26Ш. На його думку, спершу треба дочекатись остаточних офіційних заяв та висновків відповідних експертиз.

Нагадаємо, урядова комісія з розслідування катастрофи АН-26 встановила основні та побічні причини аварії літака 25 вересня під Чугуєвим. 

Останні матеріали:

Переглядів: 2655

Останні новини