"Ветерани. Бізнес. Нові можливості" - головні події Форуму підтримки ветеранського підприємництва

"Ветерани. Бізнес. Нові можливості" - головні події Форуму підтримки ветеранського підприємництва


У київському Veteran Hub відбувся Форум “Ветерани. Бізнес. Нові можливості”. Метою заходу було популяризувати ідею створення власного бізнесу у ветеранському середовищі, налагодити діалог між державою, громадським сектором та спільнотою учасників бойових дій, які вже реалізують себе у підприємництві.

Про це повідомляє ІА "Повернись живим". 

Форум стартував за участі міністерки у справах ветеранів Юлії Лапутіної, директора Фонду "Повернись живим" Тараса Чмута, голови громадської організації "Асоціація підприємців-ветеранів АТО" Сергія Позняка та президента Торгово-промислової палати України Геннадія Чижикова. Співорганізатори заходу підписали чотиристоронній Меморандум. Його мета – взаємодія та співробітництво для практичної реалізації заходів, спрямованих на розвиток ветеранського підприємництва в Україні.

Меморандум чітко фіксує наміри до виконання спільної мети: всебічно зробити усе можливе, аби допомогти кожному з захисників України знайти себе у мирному житті, допомогти ветеранам у започаткуванні власної справи і використати усі можливості для подальшого її розвитку. Текстом документу передбачена координація дій сторін у питаннях підтримки та розвитку ветеранського бізнесу, проведення спільних заходів та створення спільних робочих груп. 

"На сьогодні ми бачимо хорошу тенденцію по тому, як і Мінвет, і зацікавлені сторони просувають програми й політики реінтеграції, повернення ветеранів як через спорт, як через бізнес, так і потенційно інші моделі. Попереду в нас серпень, коли відбудеться найбільший форум, де буде анонсовано багато змістовних змін для ветеранського середовища", – директор Фонду "Повернись живим" Тарас Чмут.

Меморандум про співпрацю передбачає проведення досліджень і аналізу актуальних проблем становлення ветеранського підприємництва, підготовку на їх основі рекомендацій, проведення спільних заходів із залученням представників експертного середовища, спрямованих на вироблення підходів і механізмів, метою яких є становлення і розвитку ветеранського підприємництва у форматі робочих зустрічей, круглих столів, семінарів, тренінгів, тематичних конференцій, публічних дискусій тощо. Також сторони домовилися про проведення інформаційних та інших заходів, спрямованих на підтримку населенням України заходів державної політики у сфері підтримки та розвитку ветеранського підприємництва. Документ набирає чинності з дати його підписання та діє безстроково.

Наступним етапом Форуму “Ветерани. Бізнес. Нові можливості" стала презентація бренду "Створено захисниками", створеного за ініціативи Мінветеранів та "Повернись живим". Айдентику проєкту розробила діджитал-агенція Moko. Цей бренд має на меті просувати ветеранський бізнес, зробити його видимим та впізнаваним. Назва проєкту символізує всіх підприємців-захисників України, а також бізнес, який вони створюють. Гаслом ініціативи обрано слова "Довіра та відповідальність".

"Нам потрібно розвивати горизонтальну довіру. Десь на межі з Мордором наші захисники створюють унікальні речі. Це равликова ферма. Це крафтові сири. Це ковальська продукція і багато іншого. Але про це ніхто не знає. І ми продовжуємо сприймати ветерана як, вибачте, того, хто має право вимагати землю або того, кого викидають з маршрутки. І ми не бачимо того, що багато людей вже справді відновилися. Вони беруть на роботу своїх же побратимів. Вони, як ментори, діляться своїми можливостями у плані розвитку бізнесу. І ми, на рівні держави, спілкуючись з Фондом "Повернись живим", який є найбільшою організацією, яка підтримує різні ветеранські ініціативи у різних напрямках, вирішили – давайте зробимо наших ветеранів-бізнесменів відомими. Давайте додамо їм трошки спроможності", - міністерка у справах ветеранів Юлія Лапутіна.

Для реєстрації знаку Мінветеранів вже подало заявку до "Укрпатенту". Найближчим часом на офіційному вебсайті міністерства буде створено розділ, у якому розміщуватимуться оголошення про можливість використання торговельної марки поряд із основним логотипом товару або послуги, які виробляються та надаються ветеранськими підприємствами. 

Подальші етапи Форуму були спрямовані на надання корисних порад та передачу досвіду підприємцями, старт-аперами та експертами представникам ветеранського бізнесу.

Зокрема, одна з панелей заходу стосувалася пошуку і залучення інвестицій для стартапів і розвитку підприємництва. Слово мали представники міністерства розвитку економіки та торгівлі (МЕРТ - ПЖ)  та міністерства сільского господарства Олександр Васильчук та Ірина Сагановська.  За словами Васильчука, наразі МЕРТ не розглядає ветеранський бізнес, як окрему категорію підприємництва, в тому числі і через невнормоване законодавче поле, однак на нього поширюється дія програм міністерства з менторської, консультативної, освітньої та інформаційної підтримки. Окрім так званої софтової підтримки, у Мінекономіки наголосили, що учасники бойових дій, які мають власну справу, можуть на загальних правах отримати й фінансові інструменти для розвитку, зокрема через програму "Доступні кредити 5%-7%-9%", яка, як і інші механізми підтримки в Україні, є універсальною.  

"На мою думку, ветеранський бізнес потрібно популяризувати, оскільки попит на продукцію взагалі є, попит на продукцію національного виробника є, якщо ми хочемо виокремити серед національних товаровиробників саме ветеранів, то це потрібно просувати й на мою думку має бути інформаціна кампанія, під яку створений цей бренд, політика Мінветеранів й це вірний напрямок руху", - начальник відділу розвитку та підтримки підприємництва міністерства розвитку економіки та торгівлі Олександр Васильчук. 

Зі свого боку Андрій Заікін, засновник та CEO YEP startup incubator, присвятив свою доповідь питанням специфіці започаткування стартапу. 

"Насправді, зараз в будь-якій сфері, в будь-якому полі діяльності є багато проблем, які можна розв'язувати з точки зору оптимізації якихось процесів: їх можна здешевити, пришвидшити. Це як раз і є історія для стартапу. Ви просто придумуєте рішення, яке до того ніхто не зміг придумати, а воно у вас виходить краще, зручніше, швидше, дешевше. Це і стає тою базою, за допомогою якої можна швидко масштабувати свій продукт. Найбільш цікава історія, коли ви знаходите нішу, в якій, на сьогодні, ще погано діджиталізовані процеси або взагалі ніша не діджиталізована, придумуєте ІТ-ішення. Це є трендом зараз й так з'являються класні стартап-історії", - засновник та CEO YEP startup incubator Андрій Заікін.

Естафету у питанні пошуку і залучення інвестицій для ветеранського бізнесу підхопила панель, хедлайнером якої був голова ГО "Асоціація підприємців-ветеранів АТО" Сергій Позняк, інвестиційний консультант та засновник венчурного інвестиційного фонду FinStream. Він певен, що захисники України, які вже знайшли себе у підприємництві, мають стати локомотивом розвитком країни, її бізнес-елітою. 

"Відповідальність - це про об'єднання ветеранської спільноти в еліту, яка буде задавати напрямок руху принаймні нашої бізнес-складової. Це активна меншість, яка буде вести за собою більшість. Ми це довели на війні, в підприємництві - всюди. Ми така категорія людей, які здатні виконувати бойові задачі - що б не відбувалося", - голова громадської організації "Асоціація підприємців-ветеранів АТО" Сергій Позняк.

Саме ветерани-бізнесмени з успішними кейсами побудови компаній з нуля стали головними дійовими особами наступної панелі заходу. Президент Бізнес-школи МІМ Ірина Тихомирова розповіла про наявні освітні можливості для захисників України, які фінансуються як закордонними донорами, так і українськими навчальними закладами в кооперації з Фондом "Повернись живим". Випускники МВА, ветерани Ігор Кравченко та Сергій Вікарчук поділилися власним досвідом навчання та побудови успішних бізнес-моделей у галузі туризму та будівництва. 

Остання панель Форуму “Ветерани. Бізнес. Нові можливості” стосувалася одного з найбільш болючих питань для підприємців-захисників - побудови позитивного іміджу власної компанії та її просування. Свої рекомендації презентували автори айдентики бренду "Створено захисниками" діджитал-агенція Моко, PR-консультанти.

Лекція креативного директора Фонду "Повернись живим" Олексія Новікова "Створення власного бренду" перетворилася на жваве обговорення проблематики побудови впізнаваного бренду для ветеранських бізнесів та серію різнопланових питань про специфіку роботи з українським споживачем товарів та послуг. Участь у ній взяли як підприємці-початківці, так і досвідчені бізнесмени-вихідці з середовища учасників бойових дій на Донбасі. Охочі отримали практичні рекомендації з роботи з власною айдентикою та іміджем, проговорили проблему пошуку цільової аудиторії власної продукції та способи залучення нових клієнтів. 


Переглядів: 2271

Останні новини